Naslovna  |  Info  |  Vesti  |  Trke u kojoj su uvek poznati pobednici
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

01. 06. 2020.

Autor: M. Pudar - S. Novosel Izvor: Danas

Trke u kojoj su uvek poznati pobednici

Sufinansiranje medijskih projekata u Zrenjaninu rezervisano je, slično kao i u mnogim drugim gradovima i opštinama gde je SNS sa koalicionim partnerima na vlasti, za uglavnom isti krug medija, a ostali su statisti u trci u kojoj se zna pobednik.

Situacija ovog proleća, kada se čeka da komisija zvanično objavi rezultate, prolongirana je vanrednim stanjem.

Zrenjanin je, naime, 10. januara objavio konkurs za sufinansiranje projekata medijskih sadržaja, 6. februara je objavljeno rešenje o obrazovanju konkursne komisije, a od tada, bar javno, ni glasa.

Vlasnica zrenjaninske KTV televizije Dana Radić kaže da svake godine konkurišu sa oko 20 projekata i u Zrenjaninu i u drugim gradovima, s obzirom na to da se program ove televizije emituje u celoj Srbiji.

– Statistički gledano, KTV televiziji se svake godine tri četvrtine projekata odbije, a za najviše pet se odobre sredstva i to drastično manja u odnosu na druge medije koji ne proizvode kvalitetan program, pa samim tim nemaju ni gledanost, a što je najvažnije ne obavljaju svoju osnovnu funkiju jer ne proizvode sadržaje u javnom interesu. Paradoks svega jeste to što 70 odsto podobnih medija, koji na konkursima dobiju sredstva, nikad te projekte ni ne realizuju, već u narativnim izveštajima popune obrasce, bez materijalnih dokaza o urađenim emisijama, ističe Radićeva i potvrđuje da se ništa nije promenilo u praksi raspodele budžetskih sredstava tako da se ona dodeljuju isključivo podobnim medijima, a da se mediji koji izveštavaju u interesu naroda disciplinuju, što je slučaj sa KTV televizijom. Šta čeka medije na zrenjaninskom konkursu trebalo bi uskoro da bude poznato.

S druge strane u finansiranju medijskih projekata u šest sandžačkih lokalnih samouprava (Novi Pazar,Tutin,Sjenica, Nova Varoš. Priboj i Prijepolje) vlada šarenilo.

Polovina je realizovala konkurse ili je realizacija sadržaja koji se sufinansiraju u toku, a kod druge polovine čeka se raspisivanje konkursa ili saopštavanje rezultata.

U budžetima, grada Novog Pazara i pet opština, za ovogodišnje medijske projekte predviđeno je ukupno 99,8 miliona dinara.

Zajedničko za dodeljena sredstva je da je najviše otišlo lokalnim televizijskim kućama.

Najviše sredstava izdvojeno je iz novopazarskog gradskog budžeta – 64,1 miliona dinara.

Rezultati konkursa, raspisanog lane krajem decembra: Pristigao je 31 projekat, a komisija je odlučila da za 16 dodeli sredstva. Projekti dve televizije „odneli“ su 58 miliona dinara – RTV Novi Pazar 45 miliona i 13 miliona dinara Sandžak TV.

Preostalih 6,1 miliona podeljeno je na 14 projekata.

I u Novoj Varoši završen je konkurs. Iz opštinskog budžeta izdvojeno je 4,8 miliona dinara.

Raspodela kao i u Novom Pazaru – najviše para dobile su tri televizije TV Priboj, TV Zlatar i TV 5 iz Užica. Za njihove medijske projekte dato je pola od ukupne sume.

Za sredstva iz novovaroškog budžeta konkurisalo je 28 medija, a komisija je odlučila da sredstva dodeli za osam projekata – tri iz Nove Varoši, dva iz Čačka i po jedan iz Priboja, Prijepolja i Užica.

Interesantno je da su na ovom konkursu učestvovale i medijske kuće iz Ivanjice, Požege, Vrnjačke Banje, Niša i najviše iz Beograda. Konkurs je završen i u opštini Priboj, koja je za tu namenu izdvojila osam miliona dinara. Finansirano je 11 projekata.

Prijepoljska opština je za medijske projekte iz svog budžeta, ove godine opredelila devet miliona dinara. Konkurs je raspisan 28. januara i odavno završen, ali još nije poznato kome su i po koliko dodeljena finansijska sredstva.

Dva dana nakon uvođenja vanrednog stanja, Opštinsko veće Tutina raspisalo je konkurs za finansiranje medijskih projekata. Ni desetak dana posle isteka roka za podnošenje projekat, nije bilo poznato kada će biti razmotreni.

Za medijske projekte iz opštinske kase namenjeno je 10 miliona dinara, kao i prošle godine. Pravilnikom je predviđeno da se za televizijske projekte dodeli polovina od ukupne vrednosti projekta.

Ucene za prodaju firmi

– Naši i slični nezavisni projekti omalovažavaju se i odbijaju, kako bi što više finansijski oslabili, a da bi vlast posle mogla da nas ucenjuje, da prodamo firme za tepsiju pite, što je sa ovom televizijom u proteklih 20 godina pokušano više puta, iznosi svoje iskustvo Dana Radić, vlasnica zrenjaninske KTV televizije.

Sjenica među šest nikad raspisanih

Najneizvesnija je sudbina sufinansiranja medijskih sadržaja u opštini Sjenica. Ta opština se našla među šest u Srbiji koje nikada nisu raspisale takve konkurse. Bilo je najava koje su ostale samo neispunjena obećanja. Prvi put se to dogodilo pre četiri godine i najavljeno je 10 miliona dinara, ali konkurs nije raspisan. U ovogodišnjem budžetu predviđena su četiri miliona dinara, dva miliona za unapređenje javnog informisanja i isto toliko i za informisanje na bosanskom jeziku. Nema nagoveštaja kada bi opština Sjenica mogla da realizuje zakonsku obavezu.

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten